Same Thing: Someone stole my account

HeladrionHeladrion Member Posts: 2
Hi Everybody,
it's time to make this thing public, as i found out, that this issue has been there before, in this thread:
I will continue in german, but the english translation is below. Please scroll down and read there.

Seit dem 10.2. hatte ich jetzt Probleme mit meinem Account. Es sah nach einem Problem mit dem Apple Game Center aus und dass ein anderer Spieler hat auf meinen Account zugegriffen hätte. Im Nachhinein sieht aber alles nach einer Sicherheitslücke und einem Hackerzugriff aus.
Nun zunächst hat der Fremde mein Board ordentlich durcheinandergebracht, indem er für knapp 7 Mio Münzen die auf dem Account waren verschiedene Karten gelevelt hat. Vorher stand alles auf 231/230 (außer meiner Falcon auf 303) und nun waren 2 legendäre Waffen auf 253, alle epischen auf 246, die blaue Sniper auf 291, blaue Schrotflinte auf 267 und blaue Sturmgewehr auf 243. 7mio Münzen weg, Board komplett verlevelt. Darüberhinaus den Char aus der Gruppe genommen und ihm einen anderen Namen gegeben Ghostrider88.
Mit dem Namen mit Nazi-Tag 88 durfte ich 14 Tage rumlaufen, bis sie es für nötig gehalten haben, mir eine Namensänderung zu ermöglichen. Den einen Freifahrtschein, den ich noch hatte, hat ja der Fremde genutzt, der ist weg und kommt auch nicht wieder. Aber das ist noch das kleinste übel.
Als ich nun nach 14 Tagen scheinbar meinen Account für mich alleine zurückhatte und noch die Rücksetzung der gelevelten Karten forderte, schrieb der NG-Support: "Es ist aus technisch bedingten Gründen leider nicht möglich, die Verbesserung der Karten rückgängig zu machen. Darüber hinaus kannst du jetzt von den Verbesserungen im Spiel auch profitieren. Ich bin mir auch dessen sicher, dass du bald wieder viele Münzen sammeln kannst, um andere Karten zu verbessern." Zitatende.
Boom. Ein Fremder greift auf meinen Account zu, macht ihn kaputt, ich soll damit leben und ich sammel ja in Zukunft weiter Münzen. Der hat gesessen. 7 Mio Münzen dauern schon ne gewisse Zeit bis man sie gesammelt hat. In Gold ausgedrückt, wenn man es im Shop kauft sind das mal schlappe 56.000 Gold, am Rande erwähnt.
Auf meine Anforderung 14 Tage Daryls Bike gutzuschreiben, weil ich den Account ja nicht wirklich nutzen konnte. Kam die Antwort: "Ich würde dir gerne 14 Tage Daryls Bike einreichen, aber ich konnte 14 Tage nicht zählen, die du nicht spielen konntest. Wie hast du diesen Zeitabschnitt kalkuliert? Du konntest ja dein Spiel fortsetzen, währenddessen wir an der Behebung der Schwierigkeiten gearbeitet haben? Oder irre ich mich in diesem Fall? Wie gesagt, würde ich dir Daryls Bike gerne senden, aber ich brauche in diesem Fall eine ergänzende Information von Dir."
Nachdem ich nochmal etwas schärfer geschrieben habe, kamen dann 14 Tage Gutschrift.
Naja das Kartenproblem hab ich nicht akzeptiert, schreibe weiter fleissig an NG, Reaktionszeiten von 3 und mehr Tagen ist ja leider normal. Da flattert am 28.2. eine Email rein: Wie zufrieden waren sie mit unserem TWD Support. Ohja, hab ich zum Anlass genommen und per Email und ingame gleich nochmal nachzuhaken, wo denn die Rücksetzung bleibt.
Am 1.3. bekam ich dann die Nachricht vom Support, dass die Entwickler sich meines Problems angenommen haben.
Dann gab es erneut 2 Fremdzugriffe auf meinen Account. Einmal wurde ein 5+1 Elitepaket für 7500g gekauft und beim nächsten Mal wurde eine gewöhnliche Karte von 160 auf 220 gelevelt, wieder 700.000 Münzen weg. Und für Eventtoken wurde eine Kiste gekauft.
Den Kauf des Pakets für 7500 Gold haben sie anstandslos rückgängig gemacht und auch die Token hab ich im Nachhinein gutgeschrieben bekommen.
Zum Rest gab es immer noch keine Rückmeldung, bis zum 4.3.21.
Da ging dann alles plötzlich sehr schnell. Ich bekam eine Nachricht vom Support, sie setzen meinen Account zurück, ich soll einen neuen Account machen und mich mit einer Ticketnummer melden.
Keine 2min später lädt mein Spiel neu und ich starte im Kapitel 1. Ok eben das Tutorial gespielt, bis man wieder ein Ticket aufmachen kann. Ticketnummer gemeldet und keine 30min später konnte ich mich wieder einloggen. Sie haben den Account der Datensicherung vom 10.2. wiederhergestellt und ich bekam über 250 Taschen zum Öffnen, wie man sie vom Board kennt. Während ich die Karten bekam, konnte ich schon erfreut feststellen, dass alle Karten wieder bei um die 231/230 lagen. Ich vermute, dass ich alle Belohnungstaschen/Ebenen seit dem Tag der Datensicherung bekommen habe. Auch die Saisonende-Belohnung, auch wenn es eine andere war, als die die ich bekommen hatte und die neuen Saisontickets.
Alles in Allem war mein Account nun wieder auf dem Stand vom 10.2. was die Kartenlevel anging plus die Gutschrift der Boardbelohnungen. Es fehlten mir aber alle Karten vom Saisonpass, sowie alles was in der Zwischenzeit über Begegnungen, Befälle, Räuber Bases und Überlebende erspielt wurde. Alleine im Vergleich zu meinem Kartenstand vom 25.2. waren das ca. 2700 epische und 8000 Seltene Karten. Vom 4.3. konnte ich leider keine Screenshots mehr machen, da war Kim zu schnell.
Aber Tag für Tag besserte der Support nach und ich wurde langsam wieder beruhigter. Bis zum 9.3. abends, da musste ich erneut feststellen, dass ein Fremder Zugriff hatte und wieder Karten wild gelevelt hat. Hier kam am nächsten Tag nachmittags, eine sofortige Reaktion, Account wurde auf 9.3. vormittags zurückgesetzt mit dem Hinweis, jetzt kann keiner mehr auf Deinen Account zugreifen.
OK man ist ja gutgläubig. Ich bekam auch noch die Gutschrift für den Saisonpass aus der Mini Saison.
Gestern schön entspannt gespielt, um heute früh aufzuwachen und erneut feststellen zu müssen, der Account wurde wieder von wem anders bearbeitet.
Aktuell wird er bearbeitet. Mit dem Hinweis, wenn danach erneut von Fremden zugegriffen wird, muss es daran liegen, dass jemand anders meine Accountdaten hat. Wenn dem so wäre, würde derjenige spannendere Dinge mit meinem Account anfangen, als sich in TWD einzuloggen und Karten durcheinander zu bringen.
Ich spiele seit 1,5 Jahren. Bin selbst im Supportbereich tätig, aber wie hier mit Kunden umgegangen wird, ist einfach unglaublich. Ich gebe ca. 100€ pro Monat für das Spiel aus, da erwarte ich deutlich mehr. Alles soll man belegen, aber NG kann noch nicht mal in der Datenbank feststellen, von welcher Karte ich wie viele habe? Wem wollt ihr das erzählen.
Ich hoffe ihr bekommt das Problem endlich in den Griff. Mehr als 4 Wochen hick hack und selbst dann wartet man teilweise mehrere Tage auf eine Reaktion, weil das Ticketsystem nicht alle Anfragen von einer Person zu bündeln scheint.
Ich bin gespannt zu hören, ob es weitere Spieler gibt, die aktuell die gleichen Probleme haben.
Euer Heladrion555

English text from here:
Since February 10th I now have problems with my account. It looked like a problem with the Apple Game Center and that another player had accessed my account. In retrospect, however, everything looks like a security hole and hacker access.
First of all, the stranger messed up my board by leveling different cards for almost 7 million coins that were on the account. Before everything was on 231/230 (except my Falcon on 303) and now 2 legendary weapons were on 253, all epic on 246, the blue sniper on 291, blue shotgun on 267 and blue assault rifle on 243. 7 million coins gone, board complete leveled. In addition, the character was taken out of the group and given a different name, Ghostrider88.
With the name with Nazi tag 88 I had to walk around for 14 days, until they allowed me to change my name. The stranger used the one free ticket that I still had, it's gone and won't come back. But that is still the smallest evil.
When, after 14 days, I apparently had my account back to myself and asked for the leveled cards to be reset, NG support wrote: "For technical reasons, it is unfortunately not possible to reverse the improvement of the cards. In addition, you can you can now also benefit from the improvements in the game. I am also sure that you will soon be able to collect a lot of coins again to improve other cards. " Quote end.
Boom. A stranger accessed my account, breaks it, I should live with it and I will continue to collect coins in the future. That's a hard response. 7 million coins take a while to be collected. Expressed in gold, if you buy it in the shop that's 56,000 gold.

To credit Daryl's bike for 14 days at my request, because I couldn't really use the account. The answer came: "I would like to give you 14 days of Daryl's bike, but I couldn't count 14 days that you couldn't play. How did you calculate this period of time? You could continue your game while we were troubleshooting? Or am I wrong in this case? As I said, I would like to send you Daryl's bike, but in this case I need additional information from you. "
After I wrote a little more sharply, I got 14 days of bike.
Well, I didn't accept the card problem, I continue to write diligently to NG, response times of 3 and more days are unfortunately normal. On the 28.2. I received an email from NG: How satisfied were you with our TWD support. Oh yes, I took the opportunity and asked again via email and in-game to find out where the reset is.
On March 1st. I then got a message from support that the developers had taken care of my problem.
Then there were two more third-party accesses to my account. Once a 5 + 1 elite package was bought for 7500g and the next time an ordinary card was leveled from 160 to 220, again 700,000 coins were gone. And a box was bought for event tokens.

They cancelled the purchase of the package for 7500 gold without any problems and I also received the tokens retrospectively.
There was still no response to the rest, until March 4th.
Then everything suddenly happened very quickly. I got a message from support, they are resetting my account, I should create a new account and contact me with a ticket number.
Less than 2 minutes later my game reloads and I start in chapter 1. Ok, just played the tutorial until you can open a ticket again. Ticket number reported and less than 30 minutes later I was able to log in again. You have the data backup account from 10.2. restored and I got over 250 openable pockets, just like you know them from the board. While I got the cards, I was pleased to see that all the cards were back to around 231/230. I suspect I've got all of the reward bags / levels since the day of the backup. Also the end of the season reward, even if it was different from the one I had received and the new season tickets.
All in all, my account was now back to the status of 10.2. as far as the card levels were concerned plus the credit for the board rewards. But I missed all the cards from the season pass, as well as everything that had been earned in the meantime about encounters, infestations, raider bases and survivors. Alone in comparison to my card status on 25.2. That was about 2700 epic and 8000 rare cards. From 4.3. unfortunately I couldn't take any more screenshots because Kim was too fast.
But day by day the support improved and I slowly calmed down again. Until 9.3. in the evening, I had to find out again that a stranger had access and was again leveling cards wildly. Here came the afternoon of the next day, an immediate reaction, account was set to 9.3. Reset in the morning with the notice that no one can access your account anymore.

OK, I still believe in good faith. I also got the credit for the season pass from the mini season.
Played nice and relaxed yesterday, only to wake up this morning and have to find out again that the account was again edited by someone else.
It is currently being processed. With the hint that if it is accessed again by strangers afterwards, it must be because someone else has my account data. If so, they'd be doing more exciting things with my account than logging into TWD and messing up cards.
I've been playing for 1.5 years. I work in the support area myself, but the way customers are dealt with here is simply unbelievable. I spend around € 100 per month on the game, so I expect a lot more. Everything should be documented, but NG cannot even determine in the database which card I have how many? Who do you want to tell that?
I hope you can finally get the problem under control. More than 4 weeks waiting for a repair and even then you sometimes wait several days for a reaction because the ticket system does not seem to bundle all requests from one person.
I am curious to hear if there are any other players who are currently experiencing the same problems.

Thanks for reading this.
Your Heladrion555


Sheva69LeeO

Comments

  • ScanScan Member Posts: 71
    Ng are a shambles of a company Can’t believe this is still going on luckily I’ve had no problems since my last time 
  • ScanScan Member Posts: 71
    edited March 20
    @NG_Filipe @Dahlia @zbot  still going on 
  • DahliaDahlia OW Moderator Posts: 486
    @Scan what do you mean still going on?
  • ScanScan Member Posts: 71
    Player’s accounts being accessed by somebody else 
  • DahliaDahlia OW Moderator Posts: 486
    Who's account? 
  • HeladrionHeladrion Member Posts: 2
    Hello together,
    after 5 weeks, i now have a new account and they transfered all my stuff to a new account. It was a hard time, but now it seems like everything is fine. No login from third person, as I have a total new connection.
    The change in communication from ingame to email was the best thing, so i was able to react on support messages within minutes and not hours as you always need to check your game account, not knowing when there are news.
    Finally I would let you all know. They are willing to help and solve problems. In my opinion the ticket system is the worst lack in this situation. And you need to have a lot of patience. Then they can do everything, they can restore cards, they can restore accounts from backup, they can check wat you missed from board rewards. But it takes time, that they take it as a solution.
    But as always the sound makes the music. Be patient, be fair and they will help.
  • DahliaDahlia OW Moderator Posts: 486
    @Heladrion I am glad that support was able to find the solution to your issue and you had the patience to follow them through the process. 
Sign In or Register to comment.